Un citat din Saint-Exupéry

În două săptămâni ne mutăm la Cluj. Vorbim demult de asta, sperăm să ne apropiem de un vis mai relaxat, cu stat la casă și la curte, făcut compost, bricolat toate ideile ce ne vin prin cap, 5 pisici (2 ale noastre, 3 ale prietenilor), trăit cu artă în viață.

Până atunci am atât de multe de terminat că nu-mi văd capul de treabă. Prima chestie pe care voiam să o împachetez erau cărțile, știu că sunt grele și nu am să am nevoie de toate săptămânile care urmează. Numai că am uitat tentația cărților. Fiecare nouă carte pusă în cutie îți stârnește amintiri sau curiozități, nici nu-ți dai seama când ai făcut un maldăr de citit urgent sau ești pe jos și răsfoiești o carte.

Așa am citit primele 10 pagini din Citadela de Saint- Exupéry.

Și am dat de un sfat dat de tată fiului:

„Copacul este acea putere care se unește încet cu cerul. Ca și tine, copilul meu. Domnul îți dă viață, te face să crești, te umple de dorințe, de regrete, de bucurii și suferințe, de mânie și îndurare. Apoi te ia din nou la el. Totuși, tu nuești nici aces școlar, nici acest soț, nici acest copil, nici acest bătrân. Ești cel ce se desăvârșește. Și, dacă te vei descoperi asemeni unei ramuri unduitoare,prinsă temeinic în triunchiul măslinului, vei gusta eternitatea în mișcările tale. Și totul în jurul tău va deveni veșnic. […] Timpul nu mai e o clepsidră ce-și scurge nisipl, ci un secerător ce-și leagă snopul.”

Deși sunt cuvinte stranii aici, nefolosite de demult, un personaj dur și ciudat, mesajul important și frumos spus ajunge după atât timp cu aceeași forță. Am realizat că sunt într-o transformare continuă, iar de atunci totul are locul și timpul său.

Ce întâmplare să descopăr aceste rânduri în mijlocul unei mutări, una dintre cele mai evidente transformări.

 

One thought on “Un citat din Saint-Exupéry

  1. Diana spune:

    Super

Lasă un răspuns

