Lorax și outfit post

Tocmai am descoperit acest draft pe care îl credeam pierdut. E din prima zi când m-am tuns, am fost la Lorax, protectorul pădurii și eram într-o fustă făcută de mine.

Filmul e o adaptare după Dr. Seuss, vesel și captivant, îți reamintește de sensul copacilor. Într-un oraș tehnologizat, supraîncălzit și suprapopulat poți uita ușor de copaci și importanța lor. Dacă am avea mai multe zone verzi, vara ar fi suportabilă  și nu ar fi călcate parcurile în picioare de fiecare dată când dă soarele puțin.

Mai bombăn eu din când în când că, dacă aș fi primar, aș cumpăra terenurile din centru părăsite și năpădite de vegetație și le-aș transforma în parcuri în spiritul lui Gaudi, aș pune taxă în centru pentru mașini și aș obliga oamenii să folosească parcările construite. Iar când mă satur să bombăn ca toți cei din jur, mă duc și plantez copaci. Sau, după cum propune Mai Mult Verde, fac cadou un copac. Și după aceea mă simt ca Lorax, plină de speranță.

lorax spider

Și, să trecem la haine… Fusta e din primul tipar construit pentru mine, material tăiat pe bie, ștafirul făcut de mână, cu triunghi de întăritură la șlit, butonieră făcută de mână… adică 5 zile de lucru. Odată trebuia să ajung să fac și asta, iar următoarea va lua mult mai puțin. Atât m-am axat pe haine făcute pentru alții că aproape am uitat aceste detalii care m-au făcut să mă orientez spre modă și croitorie.

În rest, am o cămașă în polka dots Marks&Spencer, decolorată dar nu mă îndur să o dau, geacă H&M și botine no name pătate de ploaie.

Când am ajuns acasă, după film, am descoperit că aveam un mesaj din partea calendarului:

crackpot-calendar Aled Lewis elephant mammoth

De trei ani am devenit dependenți de calendarul Crackpot, calendar făcut de ilustratori din toată lumea. E săptămâna mai voioasă când ai mesaje frumos desenate ce te așteaptă pe birou.

S-au întâmplat multe, a fost o zi frumoasă, mă bucur că am reușit să scriu acest post până la urmă.

I just discovered this draft I had thought was lost. It’s from the first day I cut my hair when I went to The Lorax and I was wearing a skirt I had just made. 

The movie is and adaptation after Dr. Seuss, engaging and cheerful, it reminds you of the meaning of trees. In a city full of technology, overheated and overcrowded you can easily forget about trees and their importance. If we had more green areas, summer would be bearable and parks woldn’t be overcrowded every time the sun comes out a little. 

I grumble every now and then that, if i were the mayor, I would buy the forgotten-vegetation flooded lands in the centre and transform them in Gaudi style parks, I would tax cars to enter the centre and I would force people to use the built parking spaces. And when I gent tired of grumbling like everyone else, I plant trees. Or, like Mai Mult Verde suggests, I gift a tree. And then I feel like Lorax, full of hope.

Now, onto clothes… The skirt is made out of my first personalised self drafted pattern, with the fabric cut on the bias, a hand sewn slipstich, an arrowhead reinforcement at the backslit, handsewn buttonhole… all of it took 5 days of work. I was bound to do this at some point, and next time it will take less. I focused so much on clothes for other people, that I almost forgot theese tiny things that made me take a turn towards fashion and sewing.

The rest of my outfit is an old decolored Marks&Spencer skirt which I cannot bear to give away, a H&M jacket and rain spoiled no name booties.

When I got home, I discovered that my calendar had a secret message for me.

For three years already we have become addicted to the Crackpot calendar, made by illustrators all over the world. The week is more fun when beautifully drawn messages wait for you on your desk. 

So all in all, that was a good day, I’m glad I got to write this post after all. 

Etichetat , , , ,

One thought on “Lorax și outfit post

  1. […] E fain să ții evidența timpului cu o imagine frumoasă, iar uneori imaginile se potrivesc cu ce mi se întâmplă în acea săptămână, și mă ajută să-mi amintesc totul mai bine. Și imaginea și întâmplarea. Plănuiesc să […]

Lasă un răspuns

