Pauza vegetariană: Fasole verde cu caju

La noi în Suceava e obiceiul ca de 1 Martie să se ureze La Mulți Ani băieților, iar de 8 Martie fetelor. Așa e mai echilibrat, ca să primească toată lumea mărțisoare.🙂 Eh, azi m-am hotărât să scriu o rețeță, ca un fel de mărțișor pentru bărbați. Proverbul ‘dragostea trece prin stomac’ se dovedește a fi foarte adevărat pe aici😛, dar noi gătim ambii, așa că e o rețetă adresată oricui.

Am multe cărți de rețete vegetariene, majoritatea au diverse probleme, fie sunt ingredientele prea rare pe la noi, fie durează prea mult, fie nu sunt echilibrate ca aport de grăsimi, proteine și fibre. Cea mai mare problemă în toate cărțile de vegetarieni e că nu există un plan clar de rețete pe o săptămână de exemplu, cu aportul necesar clar de vitamine și minerale. Dacă mai trece cineva prin aceste probleme sau știe așa o carte, vă rog dați-mi de veste. S-ar putea să nu existe, că nu știu una nici pentru omnivorii clasici.🙂

Una dintre cărticelele din biblioteca de vegetarieni e din colecția ‘repede și simplu’ de la Rao, Rețete vegetariene. Am două rețete pe care le-am făcut intensiv, au avut succes nebun și am dat și rețeta mai departe mai multor prieteni. Cea pentru fasole verde cu caju e una dintre ele.

Ingrediente:

350 g fasole verde păstăi

75 g alune caju crude (cumpărate la cel mai bun preț de pe Crud și sănătos)

125 ml supă legume (când nu am la congelator folosesc cubulețe de legume bio de la Naturalia dizolvate în apă călduță)

1 ceapă tocată mărunt

1 bucată de rădăcină de țelină tăiată cubulețe (rețeta cere țelină verde de fapt)

2.5 cm ghimbir curățat și ras (ăsta e esențial pentru rețetă, dar ieftin iarna)

2 căței de usturoi feliuțe

1 linguriță sos chilli ( în original 1 ardei iute roșu tocat mărunt)

1 linguriță de zahăr

2 linguri de vin roșu sec

1 lingură sos de soia

1 linguriță oțet din vin roșu (sau orice fel de oțet)

ulei de măsline, sare, piper negru măcinat, pătrunjel tocat

Lista e lungă, dar nu e așa de complicat. În plus, eu nu mă respect cantitățile strict decât la copturi, unde chiar contează. Aici e un fel de dezastru creativ oarecum organizat, dacă am inspirație să mai pun ceva pun, dacă nu, respect rețeta.

Încep prin a încinge uleiul într-o tigaie încăpătoare, după care călesc ceapa și țelina cam 3-4 minute. Adaug ghimbirul ras, usturoiul și sosul chilli. Aproape imediat torn toate păstăile și alunele caju. În 2-3 minute alunele își schimbă culoarea, atunci pun capacul și dau la mic să aibă timp să se gătească păstăile.

Între timp fac sosul. Dizolv zahărul în supa de legume, care trebuie să fie puțin călduță să ajute la proces. Adaug vinul, sosul de soia și oțetul. Torn amestecul peste păstăi și dau la flacără mare până fierbe, după care pun din nou capacul și dau la mic. Teoretic în 3-4 minute ar trebui să se îngroașe sosul. Mie nu mi s-a întâmplat niciodată să se îngroașe, dar nu înseamnă că e mai puțin delicios. Se adaugă sare și piper după gust, se servește cu pătrunjel tocat deasupra.

Combinația dintre ghimbir, vin și soia este delicioasă. Gustul păstăilor cu cel al alunelor se complimentează foarte bine, e o rețetă pe care am consemnat-o în caietul de panică (când nu știu ce să mai mănânc deschid caietul).

Poftă mare!

Etichetat , , , , ,

2 thoughts on “Pauza vegetariană: Fasole verde cu caju

  1. nxr spune:

    we love this recipe, changed our lives; looking forward to our next time eating this together. hope it’s really soon. have a fun summer!

Lasă un răspuns

