Supă cremă de dovleac și cartofi

Mi-am propus să gătesc mai mult legume noi, să ies puțin din dovleceii și vinetele care se găsesc permanent în frigider.

Supa asta a gătit-o sora mea, când a gătit prima oară acasă. Înainte de ea nu mai mâncasem altă supă cremă decât supă de ciuperci la plic. Și nu se compară. Atunci a început dragostea mea pentru supe creme. Iar gustul dovleacului merge perfect cu cartofii. N-am găsit încă altă variantă în care să-mi placă gustul de dovleac, la cuptor, aburi sau în plăcintă rămâne mult mai pregnant decât aici.

 Ingrediente:

1 dovleac de 1kg

5-6 cartofi albi

1 cartof dulce mare

2 cepe medii

un sfert de pachet de unt

o jumătate de smântână mică

2 foi de dafin

pătrunjel uscat, sare, piper

Preparare:

Rețeta se poate adapta. Eu gătesc mult după inspirația, ce gusturi mi se par mie că se potrivesc în acel moment și aleg după miros. Am prostul obicei să nu gust, mai uit sare, dar îmi place ce-mi iese. Și altora.🙂

Am curățat dovleacul de coajă și sâmburi. L-am tăiat în bucăți destul de mici, ca să fiarbă mai repede. Tot așa am făcut și cu cartofii albi și cu cel dulce. Am curățat și tăiat ceapa julienne și am și pus-o la călit în puțin ulei de măsline.

După care am pus la grămadă ce-am tăiat mai sus și am acoperit cu apă. Am pus condimentele și capacul și mi-am căutat treabă până a fiert. Am amestecat din când în când, totul la foc mare. După ce totul era moale, de nu opunea rezistență furculița, am luat de pe foc și, păstrând apa în care a fiert într-un bol, am strecurat legumele.

Se scot foile de dafin și, în etape, se dau toate prin blender sau robot. La fiecare porție am adăugat din apa păstrată, cât jumătate din cantitatea de legume. Plus puțin unt sau smântână. De obicei, supa cremă cere și multă smântână și mult unt. Eu am încercat cea mai mică bucată până a ajuns să fie îndeajuns de lichidă, dar și cremoasă-delicioasă.

S-a terminat repede, deși au fost vreo opt porții. Niște crutoane ne-au lipsit.🙂

One thought on “Supă cremă de dovleac și cartofi

  1. pisikana spune:

    n-ai sa crezi dar cautam pe google o reteta cu dovleac pt toma si opa…

Lasă un răspuns

