ECOnștiință: O explicație

După cum ziceam, voi începe o serie de posturi care descriu schimbările mele din ultimii doi ani pentru a fi cât mai eco. Termenul de eco s-a denaturat deja, pare că vorbesc despre un trend, dar nu și pentru cine înțelge scopul ecologiei în ansamblu. Totul este într-un echilibru foarte fin în natură și orice mică acțiune de-a noastră influențează într-un fel sau altul. Am vrut să fiu sigură că eu personal influențez cât mai puțin negativ. Și sper, că dacă am să vă arăt că nu e așa de greu, am să mai atrag câțiva oameni după mine.

Pot să zic cu mândrie că am fost educată în acest spirit. Mergeam foarte des pe munte când eram mică și, poate comunicam eu altfel cu natura, dar nu puteam să uit să strâng gunoiul, să nu fiu gălăgioasă dacă vreau să văd animale, să nu distrug semne, etc. Lucruri care țin de politețe pur și simplu.

Acum doi ani, după locuit în București, privată de munte și mișcare, duceam gunoiul plin în ficare seară și beam obligatoriu sucuri în fiecare zi am descoperit amprenta de carbon (traducere liberă :P). Din cauză că locuiesc într-un oraș mare, într-un bloc neizolat, nu reciclez și mănânc carne, impactul meu asupra planetei este mare. Acesta a fost declanșatorul. După aceea am început să citesc mult pe acest subiect și să aflu ce pot face să reduc cât mai mult.

Consider esențial să gândești responsabil și  pe termen lung, nu numai pentru planetă și comunitate dar și pentru tine. Îți organizează mintea diferit și te ajută deseori să îți organizezi prioritățile ușor și obiectiv. Așa am învățat că informarea continuă e singura care mă ține departe de controversele și trendul acestui domeniu. Poate sunt vagă acum, dar când am să vă bombardez cu youtube-uri, tedtalk-uri și articole va fi puțin mai clar.🙂

2 thoughts on “ECOnștiință: O explicație

  1. Grim spune:

    Aș fi curios care este impactul asupra planetei în cazul consulmului de carne…?

    • dexez spune:

      Hm, păi voiam să povestesc despre asta într-un alt post, dar, dacă tot ai întrebat… e vorba tot despre amprenta de carbon. Carnea pe care o consumăm provine de la animale crescute în uzine mari, sunt hrănite cu nutreț și hormoni zilnic… toate sunt condiții care produc dioxid de carbon în mai mare măsură decât dacă nu ar fi. Adică dacă am mânca doar plantele cu care ajung să fie hrănite aceste animale crescute pentru a fi mâncate. Supraindustrializarea creează acest condiții datorită nevoii aparente de un consum continuu. Prin renunțarea la carne am refuzat să fac parte din acest mecanism, într-o mică măsură, bineînțeles. Nu este obligatoriu să nu mănânci carne ca reduci amprenta de carbon, sau pentru sănătatea ta de altfel. Este de ajuns să reduci consumul, să alegi produsele pe care le consumi. Găina de la bunica e mult mai bună decât cea din supermarket. Ideea e că atunci când devii vegetarian îți dai seama că nu prea ai nevoie de carne, deci nu mai vrei să te întorci.
      Sper că am explicat bine🙂

Lasă un răspuns

