MȚR: „Ierburi de leac” de Mariana Gheorghiu Bădeni

Tot în aceeași zi de miercuri am avut o surpriză foarte plăcută două etaje mai jos, în sala Irina Nicolau,  o expoziție foarte frumoasă de o artistă româncă, „Ierburi de leac” de Mariana Gheorghiu Bădeni, care e valabilă numai pînă pe 7 august. Deci care e prin București și e interesat, să se grăbească.

De cum intri în sală te întrebi de ce miroase a fân și a podul de la bunici, te miri că totul e călduros și îmbietor.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni sat

Arta poate fi intimidantă și distantă uneori, numai pentru cunoscători sau de neînțeles pentru mulți.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni gard

Cu ierburile de leac ale Marianei te simți înapoi în copilărie, pentru cine a avut șansa să se joace la țară când era mic sau, pentru ceilalți, transpus într-un univers plin de secrete strămoșești ce urmează a fi dezvăluite.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni vatră

Fânul uscat, frumos mirositor și plin de plante vindecătoare, e modelat în banalii ciorapi fini negri de 15 deni (cred că i-am evitat toată viața :P) și dă naștere la Păsări Fluture, la Vetre, Sate, garduri, hore, pernuțe împodobite cu petale de trandafiri, păstăi, boabe de piper, levănțică și multe alte plante pe care nu le-am recunoscut.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni hora

Mai erau ochi făcuți din sticlă de ceas, în echilibru pe un cadru de umeraș în care o mini compoziție elogiază fiecare plantă suspendată în timp.

Ierburi de leac Mariana Gheorghiu Bădeni - www.artactmagazine.ro , ochi de sticlă

Sau o haină ce semăna cu o cruce făcută din mucenici cruzi.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni haină din mucenici

Se creează un joc pe care parcă natura l-a lăsat peste tot, dar Mariana l-a înțeles cel mai bine.

Ierburi de leac - Mariana Gheorgiu Bădeni

Cel mai mult mi-a plăcut că era o expoziție pentru toate simțurile, trăiai altfel în sala aia.

ierburi de leac mariana gheorghiu badeni pernuțe aurite

Pe mine m-au înnebunit texturile, fân rugos, colanții mătăsoși și firul auriu lucios folosit cu chibzuință ce sublinia cele mai frumoase detalii, o artă ce dă prilej de meditație și noi creații.

Recomand cu mare căldură, mai ales pentru că sunt curioasă ce impresionează pe alții la expoziția asta.

Poze de la Art Act Magazine, Muzeul Țăranului Român

Etichetat ,

One thought on “MȚR: „Ierburi de leac” de Mariana Gheorghiu Bădeni

  1. Am auzit de expozitie la radio Actualitati si, pentru ca mi-a placut foarte mult ce-am auzit, am vrut sa si vad. Atunci nu erau poze pe net, asa ca l-am rugat pe fratele meu sa se duca pana acolo, el locuind in Bucuresti. Doamna Gheorghiu s-a inspirat din ce a intalnit in copilaria petrecuta in judetul Iasi, unde am petrecut si eu copilaria si adolescenta. Mare parte din fotografiile facute de fratele meu le-am postat aici, pana acum.

    http://luminalumii.forum-gratuit.ro/t1074p902-casuta-din-padure

Lasă un răspuns

