Sfârșit de călătorie

scaunul din tren

Am umblat mult în ultima vreme. Nu numai prin locuri, ci și prin idei și  ‘minți’ noi. Deși revigorant e obositor. Am ajuns la un sfârșit de călătorie și am nevoie de odihnă.

În fața mea e o scenă în oglindă. Elemente fizice care exprimă toate ideile de-a valma din capul meu.

Scaune tapițate cu dungi verticale. Par mai mari și moi. Pe un fond fumuriu sunt dungi gri deschis, iar culoarea ‘șoc’ e un verde. Un fel de verde smarald, dar estompat. Foarte expresivă combinația, neobișnuită pentru un tren, unde de obicei totul e placid și albastru sau vișiniu.

Suntem trei oameni ca într-o scenă de film. Fiecare are o carte. În dreapta mea pe un scaun singur e un tânăr care citește Marquez. Grea carte, Toamna patriarhului. Și pare că trece prin chinurile și plăcerile ei și fizic, tremură din picioare, schimbă poziția, ține cartea în toate unghiurile, un cititor adevărat.😛

În fața mea, în același separeu, o fată tolănită pe două scaune e absorbită de Bouvier, o carte mai mică, Peștele- scorpion. O și văd călătorind pe plaje, deșerturi, mirându-se ca un copil și ca autorul. Pe asta n-am citit-o încă, i-am împrumutat-o pentru că se plictisea, dar așa contemplativ pare universul lui, după Rostul lumii.

Iar eu? Eu sunt în frământările lui Camus, cu Exilul și împărăția. Acceptarea absurdului lumii și a revoltei mele constante în fața ei. A perfecțiunii clipei și a căderii de după. Încep să-mi accept starea de eternă neliniște. Am mai găsit pe cineva ca mine.🙂

Ce frumos, un triunghi echilateral printre dungi paralele, cu un strop de verde și multe gânduri ascunse.

{Later edit: căutând pe wikipedia am descoperit că Marquez și Bouvier sunt ambii născuți pe 6 martie, deci în zodia Pești, iar Camus e pe 7 noiembrie, deci scorpion… iar una dintre cărți se cheamă Peștele-scorpion, hm… micile semne ale universului}

Lasă un răspuns

