Quiche cu ciuperci

Iar m-a luat pauza.🙂 Cel mai mare defect pe care încerc să-l corectez acum, e inconstanța. Blogul ăsta trebuia să fie terapie, și după cum am pauze mari, înseamnă că nu mă țin de terapie .:) Dar să te ierți face parte din terapie, so moving on…

Acum două duminici am gătit. A fost un mic-mare chin, nu era exact cea mai bună idee să înălzești cuptorul cu temperatura de „cuptor” care era oricum.😀

Dar aveam niște hribi buni și, de când am fost în Viena, mi-a rămas în minte un quiche cu legume de acolo.  Apropo, dacă vă tentează Viena, mai ales acum vara am înțeles că e frumoasă, puteți să consultați ghidul ăsta.🙂

Așa că am căutat pe net, am făcut mici personalizări și mi-a ieșit o minunăție, de m-a mirat și pe mine.

Partea frumoasă la Quiche e că precum pizza sau șaorma, există o bază comună, dar restul poți să-l faci cum te taie capul.

Aluatul e făcut din 250 g de făină, 125 g unt, 1 ou, 3 linguri de lapte, sare și pesmet.  Făina cu sarea sunt frământate cu untul tăiat în bucățele, de adaugă oul și laptele. Se face o bilă care, înfășurață în plastic, e lăsată pentru 30 minute la rece.

Iar pentru umplutură trebuie doar 200g de smântână și 5 ouă, în rest ce-ți vine în momentul ăla. La mine a fost ceapă, ciuperci și dovlecei.

Un detaliu important este că orice se adaugă în compoziția de smântână trebuie călit ușor înainte. Zic ușor pentru că, de exemplu, ciupercile prea mult călite în ulei de măsline se micșorează mult, nu mai ai cu ce umple tava. Dacă le călești mai puțin ies și mult mai gustoase, se termină de gătit în cuptor.

După ce am călit legumele, am dar drumul la cuptor să-l preîncălzesc la 200g. Aici am început să mă urăsc și să mă bombăn singură, ce naiba mi-a trebuit să gătesc la cuptor pe căldurile astea? Oricum, e foarte importantă chestia cu preîncâlzitul cuptorului, eu nu o făceam înainte și lucrurile aveau tendința să se usuce sau să se ardă.

Între timp, am uns tava mea frumos ondulată pe margine cu unt, am împrăștia artistic făină și am început să întind bila de aluat pe fundul tăvii și pe marginile ei. Aluatul este atât de moale încât poți face asta cu degetele fără nici o problemă.

Împrăștii ciupercile și dovleceii, aromați de ceapă, pe aluat, torni smântâna amestecată cu ouăle pe deasupra și eventual presari niște mărar sau pătrunjel ușor mărunțit.

Pui în cuptor, la mijloc, la o temperatură medie și setezi timerul (dacă există) la 40 de minute. Eu am mai supravegheat-o și cred că am închis cuptorul mai devreme.

Et voila!

One thought on “Quiche cu ciuperci

  1. ode spune:

    Yummmyy!!! Acum am vazut si link-ul. Sunt impresionata:*
    Doar ca inconstanta mea m-a facut si pe mine sa nu mai scriu nimic. Dar de astazi mi-am revenit:)) Sper sa ma tina:)

Lasă un răspuns

