Licența de la modă

În seara asta n-aveam nici un plan. Mi-am găsit un joc (îmi plac jocurile de tip Adventure dar mă mulțumesc în general cu jocuri Hidden Object ) și tocmai mă instala în mister când mă cheamă Alexandra la Facultatea de Arte, este prezentarea proiectelor de licență. Hm, ceea ce înseamnă că în aceeași săptămână să merg la două evenimente cu modă și defileuri și haine în lumină bună.

N-am putut zice nu așa că la 21.20, după aventuri de mers cu bicicleta Alexandrei pe lângă mașini (nu m-am urcat de 6 ani pe bicicletă, dar vreau!), un mic infarct atenuat cu mult râs, am ajuns acolo tocmai când începea.

Surpriza cea mai plăcută a fost să mă văd cu vechii mei prieteni din București, absolvenți de arte cu toții, unul dintre ei era chiar MC-ul evenimentului. I knows people in the business! (am râs în sinea mea).😛

Au fost 38 de colecții prezentate, de 4-7 piese fiecare, atât licențe cât și masterate. Mă gândesc că e distractiv să termini așa facultatea, nu cu un examen plictisitor pentru care să înveți 1200 de pagini (așa cum am avut eu neplăcuta ocazie).

Am rezistat la 18 colecții din cele 38, după care mi-am dat seama că înghețasem și trebuia să mă mișc sau să stau înăuntru. Îmi dau seama, din ce în ce mai des, că moda depinde foarte mult de gust, că nu are cum să existe ceva care să placă tuturor.

În armonie cu această concluzie, din cele 18 colecții văzute, doar 3 mi-au plăcut. N-am terminat moda, nu sunt critic profesionist, dar unele erau trântite pur și simplu acolo, unele dădeau dovadă de o lipsă de gust demnă de spelunci, iar altele le uitai de cum de vedeai.

Nu am poze de la eveniment, va fi un alt post cu pozele separat, ca și pentru Adrian Oianu și data viitoare fac poze singură, că m-am săturat de așteptat.😀

Prima colecție prezentată a fost de departe cea mai coerentă: numai alb și negru, avangardă și un concept foarte coerent. Primul model era foarte încărcat, pelerină, coif, pantaloni fustă, toate decupate cu un model repetitiv format din triunghiuri. Alternanță de bărbați și femei, ceea ce e întotdeauna un punct forte, dacă e făcut cum trebuie. Fiecare model  îl dezbrăca pe primul de un rând de haine. Când au venit pentru defilarea finală, fiecare avea haina luată de pe primul model integrată în toaleta lor. Modelul de triunghiuri se completa perfect, când era negru decupat deasupra era alb conturat dedesubt, etc. După cum am zis, un concept foarte coerent care te menține interesat până la final, chiar dacă hainele avangardiste pot să nu fie pe placul tuturor.

Cea de-a doua colecție care mi-a atras atenția a fost o combinație foarte reușită de purtabil cu exagerare romantică. Partea de sus era înfrumusețată cu o mătase în ape, verde, violet, gri, portocaliu, care se aventura în niște volane incredibile. Partea de jos era potolită și strânsă pe corp, în culori complementare. Exact câtă exagerare trebuie și câte reținere trebuie. Și în plus, când sunt culorile folosite cum trebuie, mă cucerește din prima.😛

Iar cea de-a treia colecție, deși mai puțin exagerată decât celelalte, m-a impresionat prin simplitate. E greu să faci ceva simplu și frumos. Fie o dai în banal, fie în prost executat. Materialele erau alese bine, tot mătase, curgeau și dădeau o lejeritate, de te simțeai și tu relaxat uitându-te la ele. Aici culorile au fost alb și turcoaz. Elegant fără pedanterie și coerent.

Sper că descrierile au putut ține loc de poze.😛

Și mi s-a deschis gustul pentru manifestări dintr-astea, mai merg dacă mai prind. (Repet, cu aparatul!)

One thought on “Licența de la modă

  1. […] numărul doi a fost colecția care se fotografia. Ei bine, era prima colecție de la licența de la modă. V-am povestit că a fost cea cu un concept coerent, avangardistă, numai alb negru, cu modele de […]

Lasă un răspuns

