Weekend lung în Viena

De ziua mea am vrut să ies din țară. N-am mai ieșit de vreo 5 ani, după ce am stat un an în Franța.

Așa că am făcut economie frumos și, la o săptămână după ziua mea, am fost la Viena.

Am ajuns la 17.30 acolo, ne aștepta Tobias la aeroport cu un pachet mare de hârtie igienică :)) Se anunță o vacanță relaxantă și amuzantă.

Am mers acasă, să ne lăsăm bagajele. Au o casă foarte frumoasă în ceea ce se cheamă districtul 2, sau „Cartierul evreiesc”. La tot pasul erau evrei ortodoxi, adică da, din ăia ca în filme, cu pălărie și cârlionți. „Pitoresc” și deja din altă lume.

Am zis să ieșim la plimbare, Odeta era la cursul de turism și ieșea abia în 3 ore. Am găsit o cârciumă, Kolar,  unde am mâncat niște bunătăți… mmm. Pita umplută cu ce vrei tu.

Tobias și cu mine intrând în cârciumă.

Pita lui David.

Când am ajuns seara acasă mi-am dat seama că am răcit. E un vânt în Viena… nasol pentru cei cu probleme cu sinusurile. Noaptea aia a fost groaznică. Cred că am sforăit de am zguduit pereții, într-un mod delicat și feminin bineînțeles.😛

A doua zi am făcut o chestie foarte anormală pentru mine, dar normală pentru majoritatea femeilor: am fost la cumpărături. Nah, H&M… nu voiam să ratez ocazia. Mi-am luat o rochie roz (toată lumea susține că e roșie, eu zic nu), un cardigan lung, o curea și o geantă și mi-am pierdut energia pentru cumpărături. Nu rezist niciodată mult.😀

Sigla, foarte frumoasă și atent lucrată, a unui restaurant.

Foarte obosită și răcită, dar cu haine noi😀

Odeta ne-a plimbat prin oraș ne-a arătat la ce muzee să mergem. Am stabilit că cel mai bien ar fi să mergem duminică, pentru că e totul închis în rest.

În curte la Museum Quartier

Bar rectum – o operă de artă care a făcut vâlvă în Viena

Când am ajuns acasă am mâncat niște supă caldă, gătită de Odeta, mmmm, și niște paste vegetariene, mmmm, și am dormit neîntoarsă vreo patru ore. Când m-am trezit era întuneric și afară părea și mai frig. Am stabilit să mergem la film, la Alice în Wonderland, în 3D bineînțeles. (Mică paranteză, filmul a fost foarte frumos, înseajuns de ludic și de credibil cât să pară din acel univers. Asta așa pentru fanii care zis că Burton a luat-o razna. În schimb scena obligatorie de luptă, mă exasperează, ca întotdeauna :D)

Seara am făcut o mamă de baie cu jumătate de kilogram de sare, am băut vreun litru de ceai de mentă, am luat și un fel de Coldrex de la ei, mi-am pus căciulă, șosete și halat, în speranța că o să-mi treacă răceala. Și, culmea, mi-a trecut. Adică de tot. Eu zic că baia cu sare a mers cel mai bine, dar nici nu prea mă interesează ce a mers. Hiu!🙂

Sâmbătă am fost în piață, să luăm ingrediente pentru o salată. Lângă piață era un târg de vechituri. Tobias mi-a povestit că majoritatea lucrurilor de acolo sunt ajutoare sociale primite gratis. Ei le vând să facă profit. Oricum, o grămadă de minuni pe acolo.

Porcușor cu aripi, so cute, so useless🙂

Copii altora, so cute, so useless :))

Ștampile pentru tipografie, foarte frumoase, prea scumpe😦

După ce am găsit o rochie și o bucată de material am zis să trecem la mâncare. Și ne-au fugit ochii și acolo au rămas. CE de-a culori, ce de-a arome… multă inspirație și multe poze.

Tot felul de chestii umplute cu brânză.

Fructe uscate

Toate pastele din lume

Toate legumele din lume

Toate condimentele din lume

Și am obosit. Ne-am oprit la o bere și ceva de mâncare. Aveau un sistem de terase foarte interesant. Sunt în mijlocul pieței și sunt făcute numai din geam, poți vedea peste tot. Mi-a plăcut foarte mult modelul lustrei… poate o curea cândva cu așa un model?

A început să plouă, vântul era tot mai aspru. Ne-am dus acasă. Dar seara a început să ningă. Și am ieșit la o plimbare, să vedem magazine de designeri independenți. Uuuuu!

Viena, feerică sub zăpadă. Odeta nu era de aceeași părere🙂

Tricotul lucrat foarte frumos, vitrină foarte specială cu siluete pictate

Magazin cu atelier, ăsta era de prezentare, multe erau pe bune

Mai sunt multe poze, dar m-am plictisit de inserat😛

Al meu David gătind și fără aparat în mână😀

Salată cu falafel, cu tot cu rețetă

După ce am mâncat ne-am uitat la Amintiri din epoca de aur. Care a fost foarte amuzant!

Duminică am stat toată ziua prin muzee. De fapt prin Albertina. Ne-am pierdut acolo până la ora 17.00 și se închiseseră celelalte muzee. Aș fi vrut să mai văd Schiele, dar nu regret așa de mult, l-am mai văzut la Paris. În Albertina am fost amândoi impresionați de Warhol, și tehnica lui de serigrafie și de Durer.

Nici o poză nu poate reda sentimentul pe care-l ai când vezi Durer în realitate. Ce culori frumoase, ce bine s-au păstrat, cât de real arată… Numai după ce am văzut iepurele în realitate mi-am dat seama că și fotografia e o știință imperfectă. Aparatul deformează, într-o manieră foarte estetică, dar tot e mai bună realitatea.🙂

La final am fost în Wiener Riesenrad (Roata mare vieneză).

Și am jurat că mai venim. Mai avem atâtea de văzut.

4 thoughts on “Weekend lung în Viena

  1. picsel spune:

    yay!🙂
    mă bucur că ai avut timp în sfârșit să scrii🙂

  2. […] aveam niște hribi buni și, de când am fost în Viena, mi-a rămas în minte un quiche cu legume de acolo.  Apropo, dacă vă tentează Viena, mai ales […]

  3. alejandra spune:

    Ce sare ai folosit, de ţi-a trecut răceala de tot? Caut şi eu remedii care să mă ajute pe termen lung! Îmi place să te citesc😀

    • dexez spune:

      hei, mă bucur că m-ai găsit. păi sare grunjoasă, asta e important să fie. Aia fină nu ajută. În disperare de cauză am încercat și cu sare de mare fină și a mers. Poate nu era așa de graă răceala atunci.🙂

Lasă un răspuns

